Μελέτη του Harvard Business School για την παγκόσμια ανάπτυξη της Παρί Σεν Ζερμέν

Eκτεταμένη μελέτη τριάντα σελίδων, που διερευνά την παγκόσμια ανάπτυξη της Παρί ΣΖ από τότε που τον γαλλικό σύλλογο αγόρασε η Qatar Sports Investments το 2011, κυκλοφόρησε το διάσημο Harvard Business School (με έδρα τη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ).
Η μελέτη δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην εμπορική ανάπτυξη της Παρί ΣΖ  και την επενδυτική πολιτική του  συλλόγου.
«Μέχρι τον Μάρτιο του 2020, σχεδόν εννέα χρόνια από τότε που η QSI απέκτησε την Παρί ΣΖ το 2011, τα αποτελέσματα της νέας στρατηγικής κατεύθυνσης του συλλόγου ήταν σαφώς ορατά, εντός και εκτός γηπέδων και οι επενδύσεις είχαν αποδώσει. Από το 2011, η Παρί ΣΖ συγκέντρωσε 22 εθνικά τρόπαια, συμπεριλαμβανομένων έξι τίτλων γαλλικού πρωταθλήματος και τεσσάρων γαλλικών κυπέλλων. Και ο σύλλογος ανέβηκε σταθερά στην κατάταξη των κορυφαίων ποδοσφαιρικών συλλόγων της Ευρώπης, κερδίζοντας τώρα την πέμπτη θέση», αναφέρεται χαρακτηιστικά.
«Από την επιχειρηματική πλευρά, η Παρί ΣΖ παρουσίασε ισχυρή ανάπτυξη με την ανάληψη της QSI. Τα έσοδα αυξήθηκαν από 95 εκατομμύρια ευρώ την σεζόν 2010-2011 σε 637 εκατομμύρια ευρώ την σεζόν 2018-2019. Βοηθούμενοι από τις βελτιώσεις στη φιλοξενία, τα έσοδα της ημέρας αγώνων είχαν τετραπλασιαστεί, από 24 εκατομμύρια ευρώ το 2010-2011 σε 115 εκατομμύρια το 2018-2019. Τα εμπορικά έσοδα, που καλύπτουν χορηγίες, εμπορεύματα και συνεργασίες, αυξήθηκαν πάνω από δώδεκα φορές, από 26 εκατομμύρια σε 366 εκατομμύρια ευρώ, σε οκτώ χρόνια. Η παρουσία της Παρί ΣΖ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχε επίσης αυξηθεί σημαντικά. Ενώ ο σύλλογος είχε μισό εκατομμύριο οπαδούς σε όλες τις πλατφόρμες το 2011, αυτός ο αριθμός ήταν σχεδόν 81 εκατομμύρια οπαδοί έως το 2020.»

ΑΠΕ ΜΠΕ